Які подавати документи для вступу у 2022 р.?

     Вступники на навчання для здобуття вищої освіти подають заяви тільки в електронній формі, окрім визначених у цьому пункті випадків:

тільки у паперовій формі:

  • для реалізації права на вступ за іспитами (у разі відсутності у вступника хоча б одного із сертифікатів ЗНО 2019-2022 років), співбесідою, згідно з наказом № 271 відповідно до цих Умов;
  • для реалізації права на повторне безоплатне здобуття освіти за бюджетні кошти відповідно до цих Умов;
  • за наявності розбіжностей в даних вступника в ЄДЕБО (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, стать, громадянство тощо) і у відповідному документі про раніше здобуту освіту та у сертифікаті зовнішнього незалежного оцінювання;
  • у разі подання іноземного документа про освіту;
  • у разі подання документів іноземцями та особами без громадянства;
  • у разі подання документа про раніше здобуту освіту, виданого до запровадження фотополімерних технологій їх виготовлення;
  • у разі подання заяви після завершення строків роботи електронних кабінетів;
  • для реалізації права на нарахування додаткових балів, передбачених абзацом дев’ятим підпункту 1 пункту 7 розділу VII цих Умов;
  • у разі неможливості зареєструвати електронний кабінет або подати заяву в електронній формі з інших причин, що підтверджено довідкою приймальної комісії закладу вищої освіти.

Заяви подаються через створений електронний кабінет вступника для вступників на усі рівні вищої освіти.

Вступники зі спеціальними умовами вступу (пільгами) також можуть створювати е-кабінети. Перед реєстрацією е-кабінету вступнику треба звернутися до закладу освіти (державного чи комунального) та надати оригінали документів, а саме: паспорт (документ, що посвідчує особу), документ про повну загальну середню освіту та документ, що підтверджує право на пільги під час вступу. Заклад освіти отримує документ і фіксує відповідні дані в ЄДЕБО щодо спеціальних умов вступу вступника.

 

  1. Реєстрація електронних кабінетів вступників у 2022 році починається 1 липня.

Щоб вдало зареєструватися, вступник має ввести наступні дані:

  • серія та номер документа про БЗСО/ПЗСО/диплома молодшого спеціаліста, фахового молодшого бакалавра, фахового бакалавра/бакалавра/магістра/спеціаліста;
  • номер, PIN-код, рік отримання сертифіката ЗНО/ЄВІ/ЄФВВ;
  • середній бал додатка документа про освіту. Його треба обчислювати за 12-бальною шкалою з округленням до десятих частин бала. Щоб вступникам було зручно обчислювати середній бал атестата, на сайті розмістять калькулятор розрахунку середнього балаДоступ до калькулятора відкриється 1 липня, а також у ті дати, коли вступники тренуватимуться створювати е-кабінет. Важливо: всі дані після такої пробної реєстрації будуть видалені, потрібно буде створити новий кабінет з 1 липня.
  • Важливо: необхідно мати зареєстровану електронну пошту на одному із гарантованих поштових серверів (використання поштових серверів із домену .ru не допускається)
  • Важливо: при реэстрації електронного кабінету вказати діючий носер мобільного телефону, та, бажано, ще один – додатковий)
  1. Після реєстрації активуємо е-кабінет протягом години.
  2. Підтверджуємо середній бал документа про ПЗСО, завантажуємо фото в правильному форматі:
  3. вказати контактний телефон, за яким приймальна комісія зможе з вами сконтактувати;
  4. підтвердити середній бал документа про освіту, який вносили під час реєстрації е-кабінету. Виявили помилку? Внесіть нове значення та натисніть кнопку «підтвердити»;
  5. завантажити кольорову фотокартку. Вимоги до знімка чіткі: формат JPEG (JPG). Максимальний розмір файлу — 1 Мб. Розмір фотокартки — 3х4 см. Жодних селфі!;
  6. за потреби додайте інформацію про сертифікати ЗНО, за якими не здійснювалася реєстрація кабінету;освіту ПЗСО у форматі JPEG та розміром не більш ніж 1 Мб. Якщо розмір файлу більший — додаток не завантажиться. Стежте, щоб це була сторона, де зазначені оцінки, адже нам часто надсилають файл, у якому зазначена назва документа. Звісно, такі документи приймальна комісія не бере до розгляду;
  7. завантажте додаткову інформацію;
  8. збережіть внесені дані.

4. Вчасно подаємо заяву до вищого навчального закладу

Терміни подання заяв можна переглянути тут

  1. Після отримання рекомендацій до зарахування подаємо оригінали документів:
  • Пред’являємо документ, що посвідчує особу, подаємо його копію;
  • Пред’являємо довідку про присвоєння індивідуального податкового номера, подаємо її копію
  • Подаємо оригінал довідки про реєстрацію місця проживання;
  • Подаємо оригінал свідоцтва про повну загальну середню освіту (чи диплома про наявний ступінь вищої освіти)
  • Подаємо оригінал додатка до свідоцтва про повну загальну середню освіту чи диплома про вищу освіту (якщо він відсутній – середній бал зараховується як мінімально можливий – 2 бали)
  • Подаємо 4 фотокартки розміром 3х4, а також на електронному носії електронний варіант такої фотографії у якісному розрішенні у форматі jpeg;
  • Подаємо 2 конверти з марками;
  • Теку на зав’язках;
  • Для військовозобов’язаних – документ (посвідчення) про приписку до призовної дільниці (приписне)
  • Документи, що посвідчують наявність пільги (за наявності, для пільгових категорій вступників)
  • Для вступників на спеціальність 017 Фізична культура ті спорт – медичну довідку, завірену у «Центрі здоров’я» (м. Івано-Франківськ, вул. Матейка, 20)

 

Інформація до відома (витяг із правил прийому):

Заяву в паперовій формі вступник подає особисто до приймальної комісії закладу вищої освіти. Відомості кожної заяви в паперовому вигляді реєструє уповноважена особа приймальної комісії в ЄДЕБО в день прийняття заяви.

Для реалізації права на вступ за результатами вступних іспитів та/або квотою-1 (за умови наявності хоча б одного сертифікату ЗНО) вступник перед поданням заяви в електронній формі особисто подає оригінал(и) документа(ів), що підтверджують право на спеціальні умови участі у конкурсному відборі, до приймальної комісії.

Вступники можуть подати до п’яти заяв на місця державного та регіонального замовлення у фіксованих та відкритих конкурсних пропозиціях, та до двадцяти заяв на небюджетні конкурсні пропозиції.

У заяві вступники вказують конкурсну пропозицію із зазначенням спеціальності (предметної спеціальності, спеціалізації, освітньої програми (освітніх програм)) та форми здобуття освіти.

Під час подання заяв на відкриті та фіксовані конкурсні пропозиції вступники обов’язково зазначають один з таких варіантів:

  • «Претендую на участь у конкурсі на місце державного або регіонального замовлення і на участь у конкурсі на місця за кошти фізичних та/або юридичних осіб у разі неотримання рекомендації за цією конкурсною пропозицією за кошти державного або місцевого бюджету (за державним або регіональним замовленням)»;
  • «Претендую на участь у конкурсі виключно на місця за кошти фізичних та/або юридичних осіб, повідомлений про неможливість переведення в межах вступної кампанії на місця державного або регіонального замовлення».

Під час подання заяв на небюджетну конкурсну пропозицію вступники претендують на участь у конкурсі виключно на місця за кошти фізичних та/або юридичних осіб і попереджаються про неможливість переведення в межах вступної кампанії на місця державного або регіонального замовлення.

Вступники для здобуття освітнього ступеня молодшого бакалавра, бакалавра (магістра медичного, фармацевтичного або ветеринарного спрямувань) на основі повної загальної середньої освіти та вступники для здобуття ступеня магістра на основі ступеня бакалавра, магістра (освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста) за спеціальностями галузей знань 05 «Соціальні та поведінкові науки», 06 «Журналістика», 07 «Управління та адміністрування», 08 «Право», 28 «Публічне управління та адміністрування», 29 «Міжнародні відносини», що претендують на місця державного або регіонального замовлення за денною чи заочною формою здобуття освіти, у кожній заяві зазначають її пріоритетність; при цьому показник пріоритетності 1 (один) означає найвищу пріоритетність.

Зазначену вступником пріоритетність заяв не може бути змінено.

Для участі у конкурсі для вступу за різними формами здобуття освіти вступники подають окремі заяви.

Під час подання заяви в паперовій формі вступник особисто пред’являє оригінали:

  • документа (одного з документів), що посвідчує особу, передбаченого Законом України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус»;
  • військово-облікового документа (для військовозобов’язаних – військового квитка або тимчасового посвідчення військовозобов’язаного, а для призовників – посвідчення про приписку до призовних дільниць);
  • документа (державного зразка) про раніше здобутий освітній ступінь (освітньо-кваліфікаційний рівень), на основі якого здійснюється вступ, і додаток до нього;
  • документів, які підтверджують право вступника на зарахування за співбесідою, на участь у конкурсі за результатами вступних іспитів та/або квотою-1, квотою-2 або квотою-3 на основі повної загальної середньої освіти, на участь у конкурсі за іспитами під час вступу для здобуття ступеня магістра на основі ступеня бакалавра, магістра (освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста) замість єдиного вступного іспиту з іноземної мови та/або єдиного фахового вступного випробування.

Вступники, які проживають на тимчасово окупованій території України або переселилися з неї після 01 січня 2022 року, а також вступники, які проживають на територіях, де органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, подають документи з урахуванням особливостей, передбачених наказом № 271.

Якщо з об’єктивних причин документ про здобутий освітній ступінь (освітньо-кваліфікаційний рівень) відсутній, може подаватись довідка державного підприємства «Інфоресурс» або виписка з Реєстру документів про освіту ЄДЕБО про його здобуття, зокрема без подання додатка до документа про здобутий освітній (освітньо-кваліфікаційний) рівень.

До заяви, поданої в паперовій формі, вступник додає:

  • копію документа (одного з документів), що посвідчує особу, передбаченого Законом України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус»;
  • військово-облікового документа (для військовозобов’язаних – військового квитка або тимчасового посвідчення військовозобов’язаного, а для призовників – посвідчення про приписку до призовних дільниць);
  • копію документа (державного зразка) про раніше здобутий освітній (освітньо-кваліфікаційний) рівень, на основі якого здійснюється вступ, і копію додатка до нього;
  • чотири кольорові фотокартки розміром 3 × 4 см.

 

Для участі у вступному іспиті, творчому конкурсі на місця державного та регіонального замовлення на основі повної загальної середньої освіти, крім заяви на участь у творчому конкурсі (в електронному або паперовому вигляді за формою, визначеною приймальною комісією закладу вищої освіти), вступники подають:

копію документа, що посвідчує особу;

фотокартку розміром 3 × 4 см;

у разі відсутності інформації про здобутий документ про повну загальну середню освіту в ЄДЕБО до 10 липня – довідку закладу освіти про завершення здобуття повної загальної середньої освіти,

копію документа, що підтверджує право вступника на участь у вступному іспиті.

Подання вступниками інших документів для участі у вступному іспиті, творчому конкурсі не є обов’язковим.

Заклади освіти можуть передбачити на вебсайті (вебсторінці) закладу вищої освіти електронну реєстрацію на участь у вступному іспиті, творчому конкурсі за умови подання вступником сканованих копій (фотокопій) документів.

Вступники, які проходять вступні іспити, творчі конкурси, допускаються до участі в них за наявності оригіналу документа, що посвідчує особу, оригіналу документа, що підтверджує право вступника на участь у вступному іспиті та екзаменаційного листка з фотокарткою.

Вступник подає інші копії документів, якщо це викликано особливими умовами вступу на відповідні конкурсні пропозиції, установлені законодавством, у строки, визначені для прийому документів.

У правилах прийому до аспірантури (ад’юнктури) та докторантури заклади вищої освіти (наукові установи) можуть встановити додатковий перелік документів, обов’язкових для допуску до вступних випробувань.

Копії документів, що засвідчують підстави для отримання спеціальних умов для зарахування за співбесідою, на участь у конкурсі за результатами вступних іспитів та/або квотою-1, квотою-2 на основі повної загальної середньої освіти, спеціальних умов для участі в конкурсі за результатами вступних іспитів під час вступу на здобуття ступеня магістра на основі здобутого ступеня бакалавра, магістра (освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста), вступник подає особисто під час подання документів у паперовій формі у визначені цими Умовами або відповідно до них терміни. Не подані своєчасно документи, що засвідчують підстави для отримання спеціальних умов на зарахування за співбесідою, на участь у конкурсі за результатами вступних іспитів та/або квотою-1, квотою-2 на основі повної загальної середньої освіти, унеможливлюють їх реалізацію.

Копії документів, що засвідчують підстави для отримання спеціальних умов особою, яка зарахована на навчання за кошти фізичних та/або юридичних осіб, на переведення на вакантні місця державного замовлення та за рахунок цільових пільгових державних кредитів вступник подає особисто одночасно з виконанням вимог для зарахування на місця за кошти фізичних та/або юридичних осіб:

для здобуття освітнього ступеня молодшого бакалавра, бакалавра (магістра медичного, фармацевтичного або ветеринарного спрямувань) на основі повної загальної середньої освіти – не пізніше ніж 11 серпня;

для здобуття ступеня магістра зі спеціальностей галузей знань 05 «Соціальні та поведінкові науки», 06 «Журналістика», 07 «Управління та адміністрування», 08 «Право», 28 «Публічне управління та адміністрування», 29 «Міжнародні відносини» – не пізніше ніж 15 серпня.

Не подані своєчасно документи, що засвідчують підстави для отримання спеціальних умов на переведення на вакантні місця державного замовлення та за рахунок цільових пільгових державних кредитів, унеможливлюють їх реалізацію.

Копії документів, окрім документа, що посвідчує особу, та військо-облікового документа засвідчує за оригіналами приймальна (відбіркова) комісія закладу вищої освіти, до якого вони подаються. Копії документів без пред’явлення оригіналів не приймаються.

Приймальна комісія здійснює перевірку підстав для отримання спеціальних умов для зарахування за співбесідою, на участь у конкурсі за результатами вступних іспитів та/або квотою-1, квотою-2 на основі повної загальної середньої освіти, спеціальних умов для участі в конкурсі за результатами вступних іспитів під час вступу на здобуття ступеня магістра на основі здобутого ступеня бакалавра, магістра (освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста) та спеціальних умов для осіб, які зараховані на навчання за кошти фізичних та/або юридичних осіб для здобуття освітнього ступеня бакалавра (магістра медичного, фармацевтичного або ветеринарного спрямувань) на основі повної загальної середньої освіти, ступеня магістра на основі здобутого ступеня бакалавра, магістра (освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста) на переведення на вакантні місця державного замовлення та за рахунок цільових пільгових державних кредитів.

Приймальна комісія здійснює перевірку середнього бала документа про освіту, поданого в паперовій формі (обчислює в разі відсутності), затверджує його своїм рішенням і вносить інформацію про середній бал документа про освіту до ЄДЕБО. У разі подання вступником заяви в електронній формі приймальна комісія здійснює перевірку середнього бала документа про освіту на підставі його сканованої копії (фотокопії).

Вступник має право до дати закінчення подання електронних заяв скасувати у власному електронному кабінеті подану ним раніше заяву, зареєстровану та допущену до конкурсу у закладах вищої освіти, без права подання нової заяви з такою ж пріоритетністю.

Паперова заява, зареєстрована в ЄДЕБО, може бути скасована закладом вищої освіти на підставі рішення приймальної комісії до дати закінчення прийому документів на навчання для заяв у паперовій формі за умови допущення технічної помилки під час внесення відповідних даних до ЄДЕБО, що підтверджується актом про допущену технічну помилку, який сформовано і роздруковано з ЄДЕБО. Скасована заява вважається неподаною, а факт такого подання анулюється в ЄДЕБО.

Електронна заява, зареєстрована в ЄДЕБО, може бути скасована Технічним адміністратором ЄДЕБО на підставі офіційного рішення Розпорядника ЄДЕБО не пізніш як за день до закінчення подання електронних заяв за умови виявлення технічної помилки під час внесення відповідних даних до ЄДЕБО. Скасована заява вважається неподаною, а факт такого подання анулюється в ЄДЕБО.

Технічний адміністратор засобами мобільного або електронного зв’язку повідомляє вступникові про скасування заяви в день її скасування, після чого вступник може подати нову заяву з такою самою пріоритетністю.

Під час прийняття на навчання осіб, які подають документ про здобутий за кордоном ступінь (рівень) освіти (далі – Документ), обов’язковою є процедура визнання і встановлення еквівалентності Документа, що здійснюється відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 05 травня 2015 року № 504 «Деякі питання визнання в Україні іноземних документів про освіту», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 травня 2015 року за № 614/27059.

Під час прийняття на навчання осіб, які подають документ про вищу духовну освіту, виданий закладом вищої духовної освіти до 01 вересня 2018 року, обов’язковим є подання Свідоцтва про державне визнання документа про вищу духовну освіту або рішення вченої ради закладу вищої освіти щодо визнання зазначеного документа у встановленому законодавством порядку.

Під час подання заяв та документів для здобуття ступеня молодшого бакалавра, бакалавра (магістра ветеринарного спрямування) на основі освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста можуть прийматися як документи про освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста, що виготовлені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 9 вересня 2020 р. № 811 «Про документи про вищу освіту (наукові ступені)», так і документи про освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста, що виготовлені згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2015 року № 645 «Про документи про професійну (професійно-технічну) освіту державного зразка і додатки до них».

Заклади вищої освіти створюють консультаційні центри при приймальних комісіях для надання допомоги вступникам під час подання заяв в електронній формі. Вступники можуть звернутися до консультаційного центру будь-якого закладу вищої освіти з метою створення електронного кабінету, внесення заяв в електронній формі, завантаження додатка до документа про освіту, на основі якого відбувається вступ, довідки про реєстрацію місця проживання (за потреби) згідно з додатком 13 до Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2016 року № 207.