27 травня у Прикарпатському національному університеті відбувся черговий круглий стіл з міжнародною участю на тему «Молодь і освіта в умовах викликів ХХІ століття».
До заходу долучилися науковці, вчителі-практики, студентська молодь із закладів вищої освіти України та Республіки Польща, зокрема Прикарпатського університету, Державної академії прикладних наук в Хелмі та Державної академії прикладних наук в Кросно (Республіка Польща), а також Волинського національного університету імені Лесі Українки, Кам’янець- Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, Рівненського державного гуманітарного університету, Ужгородського національного університету.
Модератори заходу – доктори педагогічних наук, професори кафедри початкової освіти ПНУ Марія Оліяр та Галина Русин.
У вітальному слові декан педагогічного факультету Прикарпатського університету, доктор педагогічних наук, професор Оксана Кондур зазначила, що круглий стіл відбувається в умовах широкомасштабної війни в Україні, а тому чимало освітніх проблем постають особливо гостро.
Завідувач кафедри початкової освіти Руслана Романишин наголосила на тому, що круглий стіл присвячений актуальним проблемам освіти й науки сьогодення.
Учасники круглого столу взяли участь в обговоренні таких проблем:
1. Регіональні аспекти української освіти в період війни в Україні.
2. Актуальні проблеми модернізації початкової освіти.
3. Сучасні підходи до надання психологічної підтримки особистості.
4. Соціально-педагогічна опіка і профілактика в Україні та зарубіжжі.
Під час виступів і дискусій увагу учасників привернули проблеми соціалізації дітей та молоді (dr Halina Bejger, Державна академія прикладних наук в м. Хелмі, Республіка Польща; dr Piechota Beata, Державна академія прикладних наук в м. Кросно, Республіка Польща).
Виступи учасників круглого столу були присвячені також проблемам реформування системи освіти в Україні, зокрема висвітлено шляхи формування ключових компетентностей молодшого школяра в новій українській школі засобами впровадження сучасних освітніх технологій (Тетяна Бурцева), специфіку впровадження інклюзивної освіти в Україні та за рубежем (Людмила Жовнірчик), методи і прийоми розвитку емоційного інтелекту молодших школярів (Ангеліна Павлюк).
Особливу увагу приділено проблемі психологічної підтримки особистості в умовах війни в Україні. Зокрема, студенти Прикарпатського університету Мар’яна Гривнак, Олександр Тріщ, Ольга Матковська, Ірина Бурак, Вікторія Трінчук висвітлили питання про значення психології в умовах війни, роль учителя в організації психологічно безпечного середовища в початковій школі, розкрили проблеми особливостей комунікації учнів в умовах інформаційного суспільства, впливу соціальних мереж на психічне здоров’я та розвиток у підлітковому віці, шляхи формування креативного мислення здобувачів освіти.
За підсумками роботи круглого столу визначено такі пріоритети в сучасній системі освіти, як реалізація компетентнісного, особистісно-зорієнтованого та діяльнісного підходів у шкільній освіті; розвиток критичного мислення та емоційного інтелекту учнів; створення безпечного освітнього середовища в умовах війни в Україні; психологічний супровід і підтримка дітей та молоді.
Окреслено перспективи подальшого міжнародного співробітництва із закладами вищої освіти Республіки Польща.