В університеті стартує пілотний проєкт для студентів «Освіта, як проєкт» (EdPro)

      Сьогодні у Центрі інноваційних освітніх технологій «PNU EcoSystem» Прикарпатського національного університеті імені Василя Стефаника відбулося відкриття пілотного проєкту для студентів ПНУ «Освіта, як проєкт» (EdPro). Ініціатором виступила кафедра комп’ютерних наук та інформаційних систем на чолі з завідувачем Юрієм Іляшем, а модерує ініціативу – Михайло Шелудяков. Тривалість проєкту 3-4 місяці без відриву студентів від навчання.

Присутніми були: керівництво університету та кафедри комп’ютерних наук та інформаційних систем; учасники проєку, яких було відібрано за певними критеріями та опитуванням – Олег Булавський, Олег Запухляк, Владислав Данюк, Вікторія Бабала, Ірина Гречин, Олександр Кадемський, Константин Семків. Також їхні наставники: Продакт менеджер – Юрій Дубик; Керівник проєкту – Тетяна Мандибур; Архітектор та Тех Лід – Андрій Дуднік; Дизайнер – Ольга Мочерняк; Інженер контролю якості ПЗ – Анастасія Бліднар; Інженер розробки ПЗ – Василь Іваночко.

“Проєкт EdPro – є унікальною нагодою спробувати відчути себе фахівцем ІТ-індустрії, перебуваючи ще студентом. Здобуті знання та навички в рамках проєкту є унікальними, які важко отримати під час аудиторного навчання. Завдяки співпраці кафедри з провідними ІТ-компаніями міста такий досвід для наших студентів є реальністю” – розповів завідувач кафедри КНІС Юрій Іляш.

“Я очікую, що участь в проєкті надасть мені можливість розвивати свої навички в галузі ІТ та отримати цінний досвід роботи в освітній сфері. Проєкт EdPro дозволить мені співпрацювати з висококваліфікованою командою та впроваджувати інноваційні технології, що покращать якість освіти та створять нові можливості для учнів та викладачів” – підкреслив студент групи КН-31 Олександр Кадемський.

“Участь в проєкті EdPro дозволить мені розвивати свої навички, соціальні скіли в ІТ та набути корисного досвіду. Я очікую співпраці з досвідченою командою та впроваджувати цікаві ідеї в реальність” – додав студент групи КН-32 Константин Семків.

Чому важливий даний проєкт? Поточна ситуація академічної освіти полягає в тому, що навчальний процес не надає можливість повністю перейняти досвід роботи у форматі сучасної ІТ компанії, де є: методологія, командна робота, вирішення проблем колективно, усвідомлення цінності своєї роботи/внеску, створення портфоліо робіт для майбутнього працедавця, середовище для народження нових проєктів/стартапів тощо.

Тобто стає зрозумілим те, що навчальний процес студентів-інформаційників завдяки проєкту «EdPro» зможе інтегруватися в робоче середовище сучасної ІТ через:

– використання методологій SCRUM;

– використання інструментів для розробки програмного забезпечення Jira;

– залученість в Open Source проєкти, які вирішують проблеми сьогодення;

– формування власного портфоліо для представлення роботодавцям;

– розвиток особистісних навичок через роботу в команді;

– формування навичок розуміння бізнес процесів, які стоять перед розробником програмного забезпечення (відповідь на питання, для чого даний продукт на ринку);

– вибір теми дипломної роботи із 1-2 курсу навчання;

– взаємодію із наставниками, практикуючими експертами в галузі ІТ;

– визнання внеску в проєкт на рівні проєкту/навчального закладу/департаменту освіти/міста/ІТ кластера.

На студентів очікує:

– участь у проєкті із реальним замовником;

– підтримка наставників та практикуючих експертів із ІТ компаній Івано-Франківська;

– робота в команді (група із 5-7 студентів 3-4 курсів спеціальності КН та ІСТ);

– формування власного портфоліо, отримання відгуків від наставників та промоція ініціативи у ЗМІ.

На завершення зустрічі кожен поділився своїми ідеям та думками щодо створення та реалізації власного успішного проєкту. Обговорили можливі ризики і проблеми та що варто зробити, щоб їх не допустити. Після чого усі перейдуть до підготовки першого етапу розробки проєкту «Освіта, як проєкт» (EdPro).