Stepan Voznyak
Associate Professor, PhD.
was born in 1985.
In 2007 he graduated from the Faculty of Philosophy, Drohobych State Pedagogical University. Franko , and gained specialty “Philosophy ” (Master of Philosophy ). In 2010-2013 he did postgraduate study in Lviv Polytechnic National University (the Philosophy Department).
PhD thesis: “Martin Heidegger’s Fundamental Ontology as a Conceptual Premise for His Understanding of Thinking”.
Sphere of scientific interests: history of philosophy.
Publication:
Voznyak, S. V., & Voznyak, V. S. (2024). The Anthropological Content of Thinking: The Place of Thinking Among the Essential Forces of Man According to Hegel. Anthropological Measurements of Philosophical Research, (25), 133–144.https://doi.org/10.15802/ampr.v0i25.307673
Возняк, С. (2024) Тотожність мислення і буття: нарис напередрозуміння методологічних засад. Людинознавчі студії: збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія «Філософія», No 48, 56–71, doi: https://doi.org/10.24919/2522-4700.48.4
Возняк, В., Возняк, О., Возняк, С., (2022). Принцип діалектичної суперечності та його філософсько-освітнє значення. Людинознавчі студії: збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія «Філософія», 44, 86–102, doi: https://doi.org/10.24919/2522-4700.44.6
Возняк С. Тотожність мислення та буття як фундамент тотальності філософії Геґеля. // Людинознавчі студії : збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія «Філософія» / ред. кол. Н. Скотна (головний редактор) та ін. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2021. Випуск 43. С. 26–33. (1 д.а.)
Vozniak, Stepan. (2020) Florensky and Heidegger: concentration of thinking strategies. The role of social sciences in Ukraine and the world: milestones and outlook : collective monograph / O. Boryslavska, D. Kislov, V.Liakh, N. Nesprava, etc. Lviv-Toruń : Liha-Pres, 2020. P. 130-145. DOI: https://doi.org/10.36059/978-966-397-190-2/130-145(SENSE) . (1,4 д.а.)
Возняк, В., Возняк, О., Возняк, С., (2022). Принцип діалектичної суперечності та його філософсько-освітнє значення. Людинознавчі студії: збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія «Філософія», 44, 96–102, doi: https://doi.org/10.24919/2522-4700.44.6 http://filos.dspu.in.ua/index.php/filos/article/view/148/143 (0,91 д.а.)